Vērtības

Kopš 2016. gada sākuma Spilva ir kļuvusi par daļu no uzņēmuma Orkla Foods Latvija. Tas nozīmē jaunu attīstības soli, taču Spilvas zīmols paliek uzticīgs savām vērtībām jau vairāk nekā 20 gadus! Arī Spilvas ražotne ir palikusi turpat – Babītes novada Spilvē, kur darbu sāka 1992. gadā. Tikai tagad tā ir lielāka un modernāka.

Produkti, kas garšo kā mājās gatavoti

Spilvā jau no tā pirmsākumiem noteikti augsti kvalitātes kritēriji gan izejvielām, gan gatavajai produkcijai. Apliecinot šo izvēlēto darbības politiku, uzņēmuma vadība allaž uzsver, ka ikkatrs produkts tiek izstrādāts un ražots tā, lai garšotu kā mājās gatavots.

Spilvas produkti tiek ražoti tikai no augstvērtīgām izejvielām. Precīza informācija par izejvielu kvalitātes prasībām ir aprakstīta specifikācijās. Tādejādi izejvielu audzētāji un piegādātāji saņem pilnu informācijas paketi gan par šķirņu izvēli konkrētajās kultūrās, gan par novākšanas laiku. Visas iespējamās izejvielas, kuru piegādes nepieciešamajā apjomā un kvalitātē atbilstoši specifikācijām var nodrošināt vietējie audzētāji, Orkla Foods Latvija iepērk Latvijā.

Augstākā līmeņa kvalitātes kontrole

Spilvas ražotnē visas izejvielas atbilstoši pārtikas kvalitātes prasībām vispirms tiek pārbaudītas laboratorijā. Taču viens no produkta kvalitātes rādītājiem ir uzņēmuma spēja nodrošināt niansēs nemainīgas produkta sensorās īpašības. Pamatā tas atkarīgs no izejvielām. Šādas garantijas sniegt ir visgrūtāk. Tāpēc Spilvas ražotnē pilnveidota arī izejvielu sensorās novērtēšanas sistēma, lai atkārtoti saražotā produkta garšas, smaržas, krāsas un konsistences īpašības neatšķirtos no iepriekšējā.

Rezultātā no katras ienākošās sauso izejvielu partijas tiek sagatavoti gatavā produkta paraugi. Laboratorijā atbilstoši standartam tos izvērtē un dod atzinumu par sensoro nianšu nemainīgumu attiecībā pret konkrēto produktu iepriekš. Turpinot darbu pie kvalitātes garantiju pilnveidošanas, paredzēts izstrādāt un ieviest specifikācijas arī produktu piedevām.

Arī pēc izejvielu testēšanas un pārstrādes kvalitātes kontrole uzņēmumā netiek pārtraukta. No katras sauso izejvielu partijas un produkcijas, kas no tās saražota, tiek saglabāts paraugs. Tie tiek uzglabāti līdz produkta derīguma termiņa beigām. Tāpat tieši pirms produktu realizācijas no katras saražotās partijas paraugi izlases veidā tiek pārbaudīti laboratoriski. Lai gūtu pilnīgu pārliecību par gatavā produkta atbilstību visām izvirzītajām prasībām, papildus tiek veiktas pārbaudes citās akreditētās laboratorijās.

Tādejādi ir apliecināts apgalvojums, ka Spilvas produkciju raksturo augsta kvalitāte un patērētāju vēlmēm atbilstošas pievienotās vērtības – moderns, drošs un parocīgs iepakojums, funkcionalitāte, kā arī bagātīga aromāta un garšas buķete. Jāpiebilst, ka vairāk nekā 50% Spilvas produktu tiek gatavoti ar pasterizācijas metodi un nesatur nekādus konservantus.

Investīcijas patērētāju tiesību aizsardzībā

Latvijā aizvien biežāk novērojama “mīmikrija” – apzināti tiek maldināti patērētāji, kopējot vai atdarinot plaši pieprasīta produkta iepakojuma dizainu. Tādejādi negodīgi uzņēmumi gūst peļņu uz citu rēķina. Tāpat iespējamas situācijas, kad produkta kvalitātei, jau veikala plauktā esot, ļaunprātīgi tiek kaitēts. Atbilstoši šai realitātei, nepieciešami pretpasākumi, kas nodrošina ražotājuzņēmuma labo slavu un atbilst patērētāju tiesībām iegādāties augstas kvalitātes autentisku preci.

Tā kā Spilvas zīmola prioritāte ir augstākās kvalitātes produkcija, savas darbības laikā uzņēmums būtiskus līdzekļus investējis tieši produktu kvalitātes aizsardzībā.
Produktu aizsardzība pamatā dalāma:
– modernu jaunākās paaudzes iepakojumu apgūšanā;
– iepakojuma formu īpašumtiesību iegādē;
– iepakojuma papildaprīkojuma praktiskā pielietojumā.

Ja runā par moderniem iepakojumu materiāliem, kā piemēru var minēt trīsslāņu polietilēnu, kuru izmanto majonēzes fasēšanai. Spilva bija pirmais pārtikas uzņēmums, kurš ieviesa jauno materiālu Latvijas tirgū. Šis iepakojuma veids plaši tiek izmantots attīstītos uzņēmumos arī ārvalstīs, tostarp starptautiski zināmos pārtikas ražotājuzņēmumos. Motivācija – tas ir drošs, gaismas, gaisa un ogļskābās gāzes necaurlaidīgs, veselībai pilnīgi nekaitīgs iepakojums, kas palīdz ilgāku laiku saglabāt nemainīgu produkta kvalitāti. Dizaina attēls šim iepakojuma veidam tiek drukāts starp otro un trešo materiāla slāni. Tas būtiski paaugstina dizaina kvalitāti un padara neiespējamu tā atdarināšanu, neizmantojot šo pašu materiālu. Kopš 2015. gada vasaras Spilvas majonēze un vēlāk arī dresingi tiek pildīti arī īpaša dizaina stāvpakās, kas aprīkotas ar korķīti. Jaunais iepakojums pasargā produktu no saules staru un gaisa ietekmes, ļaujot saglabāt tā svaigo garšu ilgākā laika posmā.

Laika gaitā būtiskas investīcijas tika ieguldītas Spilvas individuālo iepakojumu izveidē. Sākotnēji investēts individuālas formas 275 ml stikla pudelīšu izveidē kečupam. Tas nozīmē, ka tiesības izmantot un izplatīt konkrētas formas un izmēra stikla pudelītes ir tikai Spilvai. Nedaudz vēlāk apritē ieviestas arī parocīgas formas plastmasas kečupa pudeles ar reljefā izgatavotu Spilvas logo. Savukārt slīveri jeb aizsargplēve ap korķi un pudeles kakliņu ir daudzu Spilvas produktu neatņemama sastāvdaļa.

Spilvas katalogs

Spilvas veikals

Kontakti

Zvaigžņu iela 1, Spilve
Babītes pag., LV-2101

Tālr.: +371 67063000
Fax: +371 67063005

Tālr. pasūtījumiem:
+371 67063011; +371 67063015

Visi kontakti