Vēsture
1992 Dibināšanas gads! 1992. gada 10. augustā dibināta kompānija Spilva,  kurai oficiālā reģistrācijas apliecība izsniegta šī gada 10. septembrī. Parādās Spilvas brends. Sākumā Spilva bija neliels konservu cehs, kuru izmantoja kā mācību bāzi studentiem – topošajiem tehnologiem. Cehā bija 2 ražošanas līnijas: 1. līnija – sulām un dzērieniem (3 litru burkās); 2. līnija – mārrutkiem. Pirmajā darbības gadā Spilva bija apmēram 100. vietā nozarē pēc lieluma un ražošanas jaudām.
1993 Noslēgts pirmais bartera darījums un iegūts pirmais Spilvas transporta līdzeklis. Bartera darījumā ar Minskas traktoru rūpnīcu (Baltkrievijā) pret Spilvas ražotajiem konserviem ir iemainīts traktors. Ar šo pirmo Spilvas transporta līdzekli saražotā produkcija tiek vesta arī uz pilsētas centru.
1994 Pirmais uzrāviens – Spilva apsteidz citus nozares uzņēmumus. Tolaik visi Latvijas uzņēmumi tomātu mērci gatavo no bijušās PSRS republikās ražotās tomātu pastas. Taču Spilva ar Somijas uzņēmuma palīdzību iegādājas kvalitatīvāku tomātu pastu no Izraēlas, un pircējiem Latvijā pirmo reizi ir iespēja nogaršot tomātu mērci ar kvalitatīvām garšas īpašībām mūsdienu izpratnē. Šodien tas var šķist smieklīgi, bet toreiz Spilvas tomātu mērce bija sava veida valūta, kuru vairumtirgotāji mainīja pret citām precēm. Šajā gadā Spilvā atklāj arī pirmo kečupa ražošanas līniju.
1996 Spilva sāk ražot džemus; par Spilvas klientiem kļūst Latvijas saldumu ražotāji – StaburadzeLaima un Uzvara. Ievieš pirmās burciņas ar skrūvējamiem vāciņiem.  Uzsākts Spilvas produkcijas eksports uz Krieviju un Lietuvu.
1997 Spilva uzsāk majonēžu un dresingu ražošanu. Majonēžu ražošanas uzsākšanai ir iegādāta specializētā majonēžu ražošanas iekārta Koruma. Saskaņā ar LTVC (Latvijas Tirgus veicināšanas centra) datiem, šajā gadā Latvijā regulāru darbību dārzeņu pārstrādes jomā veic vairs tikai 10 – 12 uzņēmumi, sezonā līdz 20 uzņēmumiem. Spilva ir starp tiem uzņēmumiem, kas turpina uzsākto un attīstās.
1998 Krīze Krievijā! Spilva zaudē tam laikam milzīgu naudu – 50 000 latu.
1999 Spilva attīstībā investē 130 000 latu. Par šo naudu tiek uzlabota infrastruktūra, ieviesta jauna elektroapakšstacija, ievilkta gāze un uzbūvēta katlumāja. Sadarbībā ar Babītes pagasta padomi Spilva uzsāk darbu pie spiedvada izbūves netīro ūdeņu novadīšanai.
2000 Sāk Spilvas baraviku majonēzes un Spilvas desertu ražošanu.
2001 Spilva  investē aptuveni 2 miljonus latu attīstībā – ražošanas modernizācijā, kā arī jaunas noliktavas un biroja izbūvē. Lai būtu iespējami tik apjomīgi ieguldījumi, Spilva paņem savu pirmo kredītu bankā uz 7 gadiem (kredīta apjoms – 1,5 miljoni latu).
2002 Savā 10 gadu jubilejā ar „Lielāko rasolu” Spilva sasniedz rekordu, kas ir reģistrēts Ginesa rekordu grāmatā. Pasaulē lielākais rasols tapa 1. septembrī, svēra 3277 kilogramus un tika apēsts zibenīgi.

Spilva saņem SAPARD līdzfinansējumu Stefan un Kronen tehnoloģisko iekārtu iegādei.

Spilvā ieviests HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) – Pārtikas drošības sistēma, kas ir balstīta uz iespējamo risku analīzi un posmu noteikšanu, kuros pastāv iespēja nodarīt kaitējumu cilvēkam. Šiem noteiktajiem posmiem tiek speciāli izstrādāti stingri uzraudzības pasākumi.

2004 Otrais Spilvas saņemtais SAPARD līdzfinansējums tiek ieguldīts dzeramā ūdens attīrīšanas uzlabošanā.

Šī gada jūlijā par Spilvas īpašnieku kļūst Norvēģijas uzņēmums Orkla.

2008 Latvijas Uzņēmumu Reputācijas Topā Spilva ieņem 7. vietu. Tas ir straujš lēciens un līdz šim augstākais Spilvas sniegums Topā. 2007. gada Topā Spilva ieņēma 15. vietu, bet 2006. gadā – 10. vietu. Uzņēmumu Reputācijas Topa nominācijā „Zaļākais uzņēmums 2008″ Spilva Latvijas 150 uzņēmumu konkurencē kopvērtējumā ieguva 6. vietu.

Uzbūvēts Spilvas jaunais ražotnes korpuss; tā platība 3000 kvadrātmetru un tā izveidē ieguldīti aptuveni 3 miljoni latu. Jaunatklātajā korpusā atrodas majonēzes gatavošanas telpas, jaunas ievārījuma fasēšanas līnijas, dārzeņu pirmapstrādes cehs un citas ražošanai nepieciešamās speciāli iekārtotās telpas.

2009 1. jūlijā atklāts Spilvas jaunais Loģistikas centrsSpilva kopumā Loģistikas centra izveidē investēja 2,5 miljonus latu, un tas ir mērķtiecīgs turpinājums Spilvas stratēģiskās attīstības procesā. Viens no galvenajiem apsvērumiem Loģistikas centra būvniecībai bija loģistikas procesu uzlabošana un to izmaksu samazinājums, kas rodas īrējot telpas noliktavām, kā arī iespēja radīt uzglabāšanas iespējas sezonas precēm un jaunajām produktu grupām. 4000 m2 no jaunuzbūvētajām telpām ir atvēlēti noliktavām, bet vēl 900 m2 – apjomīgai aukstumkamerai ar modernu aukstumapgādes sistēmu, plašām komplektēšanas zonām, astoņām uzkraušanas rampām lielgabarīta kravas mašīnām.

Spilva iegādājas un uzsāk attīstīt tējas, garšvielu un pārtikas piedevu zīmolu Latplanta.

Spilva ar 6 jauniem produktiem ienāk Latvijas sulu tirgū.

2010 Spilvā darbu sāk jauna mārrutku pārstrādes līnija, kas ļauj paaugstināt Spilvas mārrutku produkcijas kvalitatīvās īpašības un ražošanas produktivitāti. Mārrutku smalcināšanas process jaunajā līnijā tiek veikts vakuumā, kas dod iespēju iegūt stabilu un deairētu – no gaisa atbrīvotu – produktu. Gaisa atdalīšana no produkta iespaido produkta garšu – nemainīgu mārrutku asumu visa derīguma termiņa laikā, ārējo izskatu – nemainīgu produkta krāsu visa derīguma termiņa laikā, kā arī ļauj pagarināt pašu produktu derīguma termiņu. Turklāt jaunās mārrutku līnijas nodošana ekspluatācijā ļauj Spilvai palielināt ražīgumu mārrutku pārstrādē par 50%.

Tiek uzsākts Spilvas produkcijas eksports uz Zviedriju. Eksportā dodas „Čili tomātu mērce”; sākumā paredzētais apjoms – 100 tonnu gadā.

2011 Spilva uzsāk eksportu uz Austrumvalstīm – Azerbaidžānu, Kazahstānu, Kirgizstānu. Spilvas ražojumi tiek eksportēti arī uz tādām valstīm kā Baltkrievija, Igaunija, Īrija, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Somija, Ukraina, Vācija, Zviedrija.

2011. gadā Spilvas apgrozījums sasniedz 12,082 miljonus latu, kas veido 8,7% pieaugumu, salīdzinot ar apgrozījumu pirms gada – 2010. gadā. Kopumā pārdošanas ieņēmumi Latvijā 2011. gadā veido 10,202 miljonus latu, bet kopējie Spilvas produkcijas pārdošanas ieņēmumi eksporta tirgos 2011. gadā palielinājās par 7,3%, sasniedzot 1,880 miljonus latu.

2012 Pabeigti būvniecības darbi Spilvas ražotnes darbinieku sadzīves telpu, ražošanas laboratorijas un mehānisko darbnīcu iekārtošanai. Jaunu telpu iekārtošana ir daļa no Spilvā īstenotās programmas, kas paredzēta darba apstākļu uzlabošanai. Darbinieku ērtībām ir nodota vēl plašāka un ērtāka ēdināšanas telpa, jaunas ģērbtuves, drēbju un apavu žāvētava. Vienas ēkas ietvaros iekārtotas arī speciālas, augstākajiem standartiem atbilstošas higiēnas slūžas, jauna ražošanas analīžu laboratorija un plašas, moderni aprīkotas mehāniskās darbnīcas ar noliktavu.

Spilva sāk ražot majonēzi Somijas tirgum.

Sākam ražot „Mārrutku majonēzi”

Spilva svin 20 gadu jubileju. Šo gadu laikā saražotās produkcijas apjoms – 140 000 tonnas.  http://www.spilva.lv/20gadi/#intro

2013 Ražojam “Ķiršu desertu” Dānijas tirgum. Šajos Ziemassvētkos uz Dāniju ceļo 100 560 burciņas.

Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) rīkotajā Rīgas reģiona labāko darba devēju apbalvošanas ceremonijā Spilva saņēma godalgu kā „Ilgtspējīgas attīstības paraugs”.

2014 Spilva ražošanā investē 830 000 eiro. Investīciju galvenais virziens – bezkonservantu ražošanas attīstīšana. Darbu sāk pasterizācijas tunelis jeb termotunelis, kas ļauj palielināt to produktu klāstu, ko Spilva jau ražo bez konservantiem. Turpmāk arī visas Spilvas tomātu mērces tiek pagatavotas bez konservantiem.

Šī gada SIA Spilva apgrozījums ir 21,584 miljoni eiro, veidojot 12,2% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Par šo gadu nodokļos aprēķinātā un samaksātā summa ir 3,8 miljoni eiro.

2015 Spilva sāk ražot majonēzi Čehijas tirgum, kur Babītes novadā pagatavotā majonēze pieejama ar zīmolu Vitana. Gada laikā Čehija kļūst par ārvalstīs lielāko Spilvā ražotās produkcijas noieta tirgu. Mūsu ražoto majonēzi autoritatīvi degustatori atzīst par otru labāko majonēzi Čehijas tirgū.
Spilva Latvijas Uzņēmumu reputācijas topā ieņem 4. vietu, pakāpjoties no 9. vietas, kas ieņemta pirms gada.
Darbu sāk jauna stāvpaku pildīšanas līnija un tiek ieviests inovatīvs iepakojums – stāvpakas. Tas ir pastiprinātas izturības hermētisks iepakojums, kas nodrošina produkta aizsardzību pret saules staru un gaisa ietekmi, uzlabojot produkta uzglabāšanu un saglabājot tā kvalitātes īpašības ilgākā laika posmā. Sākumā stāvpakās pildām majonēzi, vēlāk – arī dresingus. Spilvas ražotnē darbu sāk arī jaunas majonēzes pagatavošanas iekārtas. Projekta kopējā investīciju summa ir 761 327 eiro, no kuras Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma daļa veido 339 167 eiro.
2016 Ir veiksmīgi pabeigta Orkla grupā ietilpstošo kompāniju SIA Spilva un AS Gutta apvienošana vienā juridiskā personā – uzņēmumā SIA Orkla Foods Latvija. Restrukturizācija noslēgta 2015. gada 30. decembrī, un no Jaunā gada strādājam ar jaunu vārdu. Apvienojot abu uzņēmumu resursus, vadības un loģistikas funkcijas, zīmols Spilva un tā ražotne Babītes novada Spilvē turpina darbu ar jaunu jaudu un nostiprina pozīcijas starp līderiem Baltijas tirgū.

Spilvas katalogs

Spilvas veikals

Kontakti

Zvaigžņu iela 1, Spilve
Babītes pag., LV-2101

Tālr.: +371 67063000
Fax: +371 67063005

Tālr. pasūtījumiem:
+371 67063011; +371 67063015

Visi kontakti