Biežāk uzdotie jautājumi
  1. Kas un kad dibināja uzņēmumu un zīmolu Spilva? Uzņēmums Spilva dibināts 1992. gada 10. augustā uz Bulduru sovhoztehnikuma konservu ceha bāzes. Uzņēmumu dibināja Lolita Bemhena un Jānis Āboliņš.
  2. Kas bija pirmie Spilvas ražotie produkti? Spilvai uzsākot darbu konservu cehā bija 2 ražošanas līnijas: 1. līnija – sulām un dzērieniem (3 litru burkās); 2. līnija – mārrutkiem. 1992. gadā uzsākta arī marinētu gurķu un tomātu ražošana. 1994. gadā Spilva sāka ražot tomātu mērces un kečupu, 1996. gadā – džemu, 1997. gadā – majonēzes un dresingus. Katru gadu Spilvas produkcijas klāsts ir papildinājies un turpina paplašināties.
  3. Kādus ēdienus un ēdienu piedevas Spilva ražo? Pašreiz Spilvas sortimentā ietilpst tādas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas kā tomātu mērces un kečupi, majonēzes, dresingi, konservēti dārzeņi, ievārījumi un deserti, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, sulas un dzērieni, garšvielas.
  4. Kā tiek izstrādāta Spilvas jaunā produkcija, jaunas receptūras?1. solis. Jaunie produkti top, sākotnēji gatavojot paraugus uzņēmuma jaunu produktu laboratorijā.
    2. solis. Nākamais solis ir laboratorijas paraugu degustācija jaunu produktu attīstības sapulcē. Ja sapulces dalībnieku vērtējums produktam ir pozitīvs, tiek veikta plašāka degustācija, kurā tiek izvērtēta produkta garša, smarža un ārējais izskats, kā arī produktam tiek piešķirtas atzīmes 5 baļļu sistēmā.
    3. solis. Ja degustācijā produkta vērtējums ir labs, produkts tiek prezentēts direktoru sapulcē. Pēc atzinīga vērtējuma saņemšanas direktoru sapulcē tiek veikta produkta eksperimentālās jeb testa partijas ražošana.
    4. solis. Eksperimentālās partijas produkts tiek dots cilvēkiem uz mājām, lai savāktu pēc iespējas vairāk un objektīvākas atsauksmes, kā arī paralēli notiek produkta kvalitātes rādītāju un derīguma termiņa  pārbaude.
    5. solis. Ja saņemtās atsauksmes par produkta izvērtējumu mājas apstākļos ir pozitīvas, kā arī kvalitātes un derīguma termiņa testi ir labi, produkts tiek sagatavots palaišanai tirgū.
  5. Vai Spilvas produkcija atbilst starptautiski noteiktiem kvalitātes standartiem? Spilva ir saņēmusi arī Orkla Grupas sertifikātu, kas ir atbilstošs Orkla Pārtikas drošības standartam un veidots uz BRC (British Retail Consortium) pārtikas drošības standarta bāzes. Uzņēmums rūpējas arī par savu ietekmi uz apkārtējo vidi. Uzņēmumā funkcionē Orkla uzņēmumu vides, veselības un darba drošības standarts Orkla EHS (Environment, Health and Safety), kurā strikti ievērotas starptautisko standartu ISO 14001 (Standard for Environmental Management) un OHSAS 18001 (Standard for Occupational Health and Safety Management) prasības. Tāpat Spilvas produkcijas atbilstību augstākajiem kvalitātes standartiem nosaka darbs eksportam, kur ārvalstu uzņēmumu produkcijai ir noteikti īpaši augsti kvalitātes standarti.
  6. Kā augļu un dārzeņu pārstrādē tiek panākta ilgākas uzglabāšanas iespēja? Augļu, ogu un dārzeņu ilgāka uzglabāšana tiek panākta tieši tāpat kā konservējot mājās – ar pasterizācijas un sterilizācijas procesu iedarbību. Dažiem produktiem, lai pasargātu tos no mikroorganismu iedarbības un paildzinātu to uzglabāšanas ilgumu, tiek pievienoti konservanti. Piemēram, ievārījumiem, kuros cukura daudzums ir virs 60%, tāpat kā gatavojot mājās, kā konservants tiek lietots cukurs. Taču lielai daļa produktu netiek lietoti nekādi konservanti; uz šīs produkcijas ir speciāla norāde „Bez konservantiem”.
  7. Kāpēc produktu sastāvā ir E vielas? E vielas jeb pārtikas piedevas ir ļāvušas paplašināt produktu klāstu, un to pievienošanai ir vairāki mērķi:
    saglabāt pārtikas produktu uzturvērtību;    nodrošināt produktiem vajadzīgo sastāvu (it īpaši, ja ražo produktus patērētājiem ar īpašām prasībām, piemēram, cukura diabēts utt.);    palielināt produktu uzglabāšanas ilgumu, stabilitāti, kā arī uzlabot garšas īpašības.
  8. Kāda ir atšķirība starp konservantiem un koncentrātiem? Konservanti ir pārtikas piedevas, kas pagarina produktu uzglabāšanas laiku, aizsargājot produktu no mikroorganismu izraisītas bojāšanās. Savukārt, augļu sulu koncentrāts ir augļu sula, kurai samazināts tajā dabīgi esošais ūdens daudzums, parasti to ietvaicējot. Gatavojot sulu koncentrātam tiek pievienots tik daudz ūdens, cik iepriekš bija noņemts, tādā veidā iegūstot dabīgu sulu. 
  9. Kas ir populārākā produkcija pašu  uzņēmuma darbinieku vidū? Darbinieki par pašu iecienītākajiem produktiem ir atzinuši „Latvijas lauku gurķus”, „Tomātu mērci”, „Rosola majonēzi”, „Brokastu majonēzi”, „Baraviku majonēzi”, „Marinētus šampinjonus”, „Krievu sinepes”, „Sinepes ar medu”, „Kaltētus tomātus”, „Gurķu – sinepju salātus”, kā arī saldās mērces.
  10. Kur var iegādāties pilnīgi visu Spilvas produkciju?Pilnīgi viss Spilvas produkcijas klāsts ir pieejams veikaliņā līdzās Spilvas ražotnei – Babītes novada Spilvē, Zvaigžņu ielā 1.
    Spilvas veikaliņa darba laiks: katru darba dienu no 10:00 līdz 20:30 (sestdienas un svētdienas veikaliņam ir brīvdienas). Skatīt: [ievietot linku uz veikala sadaļu]
  11. Vai ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā? Jā, Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā ir iespējams iegādāties, noslēdzot sadarbības līgumu ar Orkla Foods Latvija. Tāpat ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju gan vairumtirdzniecības, gan mazumtirdzniecības iepakojumos Spilvas veikaliņā, turklāt par ievērojami zemākām cenām nekā citos veikalos.
    Kontakti: e-pasta adrese – orkladoods@orkla.lv; tālruņa numurs – 67063000; faksa numurs 67063005.
  12. Kuras ir Spilvas galvenās eksportvalstis? Lielākie Spilvas ražotnē pagatavotās produkcijas eksporta tirgi ir Čehija, Igaunija. Salīdzinoši strauji 2015. gada gaitā pieauga Spilvas eksporta apjoms uz Lielbritāniju, Dāniju, Īriju.
  13. Kas ir populārākie Spilvas produkti eksportvalstīs? Ārvalstīs no Spilvas sortimenta visiecienītākie produkti ir dresingi, tomātu mērces, majonēzes un sīrupi.
  14. Vai visa Spilvas produkcijas tiek ražota Latvijā? 80% Spilvas produkcijas tiek ražots Latvijā, bet 20% ir ražoti ārpus Latvijas.
  15. Vai uzņēmums iepērk augļus, ogas, dārzeņus no Latvijas zemkopjiem? Jā! Iepirkumu sezonas gaitā Spilva iepērk dārzeņus, augļus un ogas no Latvijas audzētājiem. Par piegādes iespējām un nosacījumiem lūdzu interesēties: e-pasta adrese –orklafoods@orkla.lv; tālruņa numurs – 67063000; faksa numurs 67063005.
  16. Kāds ir Spilvas apgrozījums?  SIA Spilva apgrozījums 2014. gadā bija 21,584 miljoni eiro, kas ir par 12,2% vairāk nekā iepriekšējā (2013.) gadā, kad SIA Spilva apgrozījums bija 18,235 miljoni eiro. Par 2014. gadu nodokļos aprēķināti un samaksāti 3,75 miljoni eiro. No 2016. gada sākuma Spilva darbu turpina kā daļa no SIA Orkla Foods Latvija, un turpmāk Spilvas zīmola apgrozījums ir daļa no uzņēmuma Orkla Foods Latvija apgrozījuma.
  17. Kam pieder Spilvas ražotne? Spilvas ražotne ietilpst uzņēmumā SIA Orkla Foods Latvija. Uzņēmuma īpašnieks ir Orkla– vadošais plaša patēriņa zīmolu preču uzņēmums Ziemeļvalstīs un Baltijas valstu reģionā. Orkla grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās arī Indijā, Čehijā un Austrijā. Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. Orkla apgrozījums 2014. gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 000 darbinieku.
  18. Kādus investīciju projektus Spilva ir īstenojusi pēdējos gados? Piemēram, 2014. gadā Spilvas investīciju galvenais virziens bija bezkonservantu ražošanas attīstīšana, kā ietvaros ražotnē darbu sāka pasterizācijas tunelis, kas ļauj palielināt to produktu klāstu, ko jau ražojam bez konservantiem. Turpmāk arī visas Spilvas tomātu mērces tiek ražotas bez konservantiem. 2015. gadā Spilvas investīciju budžets bija 1,65 miljoni eiro; tā gada nozīmīgākie īstenotie ieguldījumu projekti – stāvpaku fasēšanas iekārta, kā arī – jauna vakuumiekārta majonēžu un dresingu pagatavošanai. Arī pēc apvienošanas ar uzņēmumu Gutta, uzņēmums Orkla Foods Latvija turpina investīciju politiku – Spilvas produktu un ražotnes attīstīšanu.
  19. Vai  Spilva piedalās labdarības projektos? Spilva piedalās atbalsta programmās un pasākumos, par prioritāti izvirzot projektus bērniem, izglītībai un veselībai. Esam snieguši atbalstu tādām organizācijām kā Latvijas Bērnu fonds, Nodibinājums Fonds Cerība Ģimenei, Latvijas Bērnu Bāreņu Fonds u.c., ir veikti mērķziedojumi bērnu veselībai. Esam atbalstījuši skolu un augstskolu projektus, Latvijas diplomātiskā korpusa labdarības tirdziņus dažādās valstīs, Babītes novada jauniešu kori Maska; esam piedalījušies grāmatu ziedojumos Draudzīgā aicinājuma dienas ietvaros un citos nozīmīgos projektos.

Spilvas katalogs

Spilvas veikals

Kontakti

Zvaigžņu iela 1, Spilve
Babītes pag., LV-2101

Tālr.: +371 67063000
Fax: +371 67063005

Tālr. pasūtījumiem:
+371 67063011; +371 67063015

Visi kontakti