Biežāk uzdotie jautājumi
  1. Kas un kad dibināja uzņēmumu Spilva?Uzņēmums Spilva dibināts 1992. gada 10. augustā uz Bulduru sovhoztehnikuma konservu ceha bāzes. Uzņēmumu dibināja Lolita Bemhena un Jānis Āboliņš.
  2. Kas bija pirmie Spilvas ražotie produkti?Spilvai uzsākot darbu konservu cehā bija 2 ražošanas līnijas: 1. līnija – sulām un dzērieniem (3 litru burkās); 2. līnija – mārrutkiem. 1992. gadā uzsākta arī marinētu gurķu un tomātu ražošana. 1994. gadā Spilva sāka ražot tomātu mērces un kečupu, 1996. gadā – džemu, 1997. gadā – majonēzes un dresingus. Katru gadu Spilvas produkcijas klāsts ir papildinājies un turpina paplašināties.
  3. Kādus ēdienus un ēdienu piedevas Spilva ražo?Pašreiz Spilvas sortimentā ietilpst desmit ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas:
    tomātu mērces un kečupi;    majonēzes;    dresingi;    konservēti dārzeņi;    ievārījumi un deserti;    mārrutki un sinepes;    zupas un otrie ēdieni;    sulas;  garšvielas.
  4. Kā tiek izstrādāta Spilvas jaunā produkcija, jaunas receptūras?

    1. solis. Jaunie produkti top, sākotnēji gatavojot paraugus uzņēmuma jaunu produktu laboratorijā.
    2. solis. Nākamais solis ir laboratorijas paraugu degustācija jaunu produktu attīstības sapulcē. Ja sapulces dalībnieku vērtējums produktam ir pozitīvs, tiek veikta plašāka degustācija, kurā tiek izvērtēta produkta garša, smarža un ārējais izskats, kā arī produktam tiek piešķirtas atzīmes 5 baļļu sistēmā.
    3. solis. Ja degustācijā produkta vērtējums ir labs, produkts tiek prezentēts direktoru sapulcē. Pēc atzinīga vērtējuma saņemšanas direktoru sapulcē tiek veikta produkta eksperimentālās jeb testa partijas ražošana.
    4. solis. Eksperimentālās partijas produkts tiek dots cilvēkiem uz mājām, lai savāktu pēc iespējas vairāk un objektīvākas atsauksmes, kā arī paralēli notiek produkta kvalitātes rādītāju un derīguma termiņa  pārbaude.
    5. solis. Ja saņemtās atsauksmes par produkta izvērtējumu mājas apstākļos ir pozitīvas, kā arī kvalitātes un derīguma termiņa testi ir labi, produkts tiek sagatavots palaišanai tirgū.

  5. Vai Spilvas produkcija atbilst starptautiski noteiktiem kvalitātes standartiem?Spilva ir saņēmusi arī Orkla Grupas sertifikātu, kas ir atbilstošs Orkla Pārtikas drošības standartam un veidots uz BRC (British Retail Consortium) pārtikas drošības standarta bāzes. Uzņēmums rūpējas arī par savu ietekmi uz apkārtējo vidi. Piemēram, Uzņēmumu Reputācijas Topa nominācijā „Zaļākais uzņēmums 2008″ Spilva Latvijas 150 uzņēmumu konkurencē kopvērtējumā ieguva augsto 6. vietu.
    Spilvas kvalitātes standartus nosaka arī fakts, ka uzņēmums ietilpst starptautiskā uzņēmumu grupā Orkla, kurā kvalitātes standartu ievērošana noteikta visaugstākajā līmenī. Tāpat Spilvas atbilstību augstākajiem kvalitātes standartiem nosaka darbs eskportam uz kaimiņvalstīm, Somiju un Krieviju, kur ārvalstu uzņēmumu produkcijai ir noteikti īpaši augsti kvalitātes standarti.
  6. Kā augļu un dārzeņu pārstrādē tiek panākta ilgākas uzglabāšanas iespēja?Augļu, ogu un dārzeņu ilgāka uzglabāšana tiek panākta tieši tāpat kā konservējot mājās – ar pasterizācijas un sterilizācijas procesu iedarbību. Dažiem produktiem, lai pasargātu tos no mikroorganismu iedarbības un paildzinātu to uzglabāšanas ilgumu, tiek pievienoti konservanti. Piemēram, ievārījumiem, kuros cukura daudzums ir virs 60%, tāpat kā gatavojot mājās, kā konservants tiek lietots cukurs. Taču virknei produktu netiek lietoti nekādi konservanti; uz šīs produkcijas ir speciāla norāde „Bez konservantiem”.
  7. Kāpēc produktu sastāvā ir E vielas?E vielas jeb pārtikas piedevas ir ļāvušas paplašināt produktu klāstu, un to pievienošanai ir vairāki mērķi:
    saglabāt pārtikas produktu uzturvērtību;    nodrošināt produktiem vajadzīgo sastāvu (it īpaši, ja ražo produktus patērētājiem ar īpašām prasībām, piemēram, cukura diabēts utt.);    palielināt produktu uzglabāšanas ilgumu, stabilitāti, kā arī uzlabot garšas īpašības.
  8. Kāda ir atšķirība starp konservantiem un koncentrātiem?

    Konservanti ir pārtikas piedevas, kas pagarina produktu uzglabāšanas laiku, aizsargājot produktu no mikroorganismu izraisītas bojāšanās.
    Savukārt, augļu sulu koncentrāts ir augļu sula, kurai samazināts tajā dabīgi esošais ūdens daudzums, parasti to ietvaicējot. Gatavojot sulu koncentrātam tiek pievienots tik daudz ūdens, cik iepriekš bija noņemts, tādā veidā iegūstot dabīgu sulu.

  9. Kas ir populārākā produkcija pašu Spilvas darbinieku vidū?Spilvas darbinieki par pašu iecienītākajiem produktiem ir atzinuši „Latvijas lauku gurķus”, „Tomātu mērce”, „Rosola majonēzi”, „Brokastu majonēzi”, „Baraviku majonēzi”, „Marinētus šampinjonus”, „Krievu sinepes”, „Sinepes ar medu”, „Tomātu sulu”, „Ābolu sulu”, „Kaltētus tomātus”, „Gurķu – sinepju salātus”, kā arī saldās mērces.
  10. Kur var iegādāties pilnīgi visu Spilvas produkciju?Pilnīgi viss Spilvas produkcijas klāsts ir pieejams veikaliņā līdzās Spilvas ražotnei – Babītes novada Spilvē, Zvaigžņu ielā 1.
    Spilvas veikaliņa darba laiks: katru darba dienu no 10:00 līdz 20:30 (sestdienas un svētdienas veikaliņam ir brīvdienas).
  11. Vai ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā?Jā, Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā ir iespējams iegādāties, noslēdzot sadarbības līgumu ar SIA Spilva. Tāpat ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju gan vairumtirdzniecības, gan mazumtirdzniecības iepakojumos Spilvas veikaliņā, turklāt par ievērojami zemākām cenām nekā citos veikalos.
    Kontakti: e-pasta adrese – spilva@spilva.lv; tālruņa numurs – 67063000; faksa numurs 67063005.
  12. Cik daudz Spilvas produkcijas tiek eksportēts? Kuras ir Spilvas galvenās eksportvalstis?        12% no kopējā Spilvas produkcijas apjoma tiek eksportēts.
    No šī apjoma:  uz Krieviju – 4%;    Igauniju – 4%;    Somiju – 2%;    Lietuvu – 2%.
  13. Kas ir populārākie Spilvas produkti eksportvalstīs?

    Ārvalstīs no Spilvas sortimenta visiecienītākie produkti ir dresingi, tomātu mērces un sīrupi. Īpaši populārs ir tieši „Meža zemeņu sīrups”.

  14. Vai visa Spilvas produkcijas tiek ražota Latvijā?80% Spilvas produkcijas tiek ražots Latvijā, bet 20% ir ražoti ārpus Latvijas.
  15. Vai Spilva iepērk augļus, ogas, dārzeņus no Latvijas zemkopjiem?Jā! Iepirkumu sezonas gaitā Spilva iepērk dārzeņus, augļus un ogas no Latvijas audzētājiem.
    Par piegādes iespējām un nosacījumiem lūdzu interesēties: e-pasta adrese – spilva@spilva.lv; tālruņa numurs – 67063000; faksa numurs 67063005.
  16. Kāds ir Spilvas apgrozījums?Spilvas apgrozījums 2008. gadā bija 13,8 miljoni latu, veidojot 13% pieaugumu salīdzinājumā ar 2007. gadu, kad Spilvas apgrozījums bija 12,2 miljoni latu. 2008. gadā nodokļos samaksāja LVL 1 493 352.00.
  17. Kam pieder Spilvas ražotne?Spilvas gala īpašnieks ir Orkla ASA – starptautiska uzņēmumu grupa ar centrālo biroju Norvēģijā.
  18. Kādus investīciju projektus Spilva ir īstenojusi pēdējos gados?Piemēram, 2008. gadā Spilva uzņēmuma attīstībā investēja kopumā 3 miljonus latu, 2009. gadā – 2,3 miljonus latu. 2008. gada svarīgākais investīciju projekts bija jaunā ražotnes korpusa izbūve un iekārtošana. Savukārt, 2009. gada 1. jūlijā tika atklāts Spilvas jaunais Loģistikas centrs! Nozīmīgi investīciju projekti 2009. gada vasarā bija arī Latplanta iegāde un Spilvas ienākšana sulu tirgū.
  19. Vai  Spilva piedalās labdarības projektos?Spilva piedalās tajās atbalsta programmās un pasākumos, kas rūpējas par bērnu veselību un labklājību. Spilva ir iesaistījusies sponsorēšanas projektos, vairāku gadu gaitā atbalstot Latvijas Bērnu fondu un SOS bērnu ciematu Valmierā, kā arī iesaistoties sabiedriskajā iniciatīvā Lielie bērnu slimnīcai un ar ziedojumiem piedaloties labestības akcijā Eņģeļi pār Latviju.

Spilvas katalogs

Spilvas veikals

Kontakti

Zvaigžņu iela 1, Spilve
Babītes pag., LV-2101

Tālr.: +371 67063000
Fax: +371 67063005

Tālr. pasūtījumiem:
+371 67063011; +371 67063015

Visi kontakti