Biežāk uzdotie jautājumi

Kas un kad dibināja zīmolu Spilva?

Zīmols Spilva dibināts 1992. gada 10. augustā, kad kādreizējā Bulduru sovhoztehnikuma konservu cehā darbu uzsāka jauns uzņēmums – Spilva. Zīmolu un uzņēmumu dibināja Lolita Bemhena un Jānis Āboliņš. 2004. gadā Spilva kļuva par daļu no Orkla grupas.

 

Kas bija pirmie Spilvas produkti? 

Jaunajam uzņēmumam, uzsākot darbu, konservu cehā bija divas ražošanas līnijas: 1. līnija – sulām un dzērieniem (3 litru burkās); 2. līnija – mārrutkiem. Tie arī bija pirmie Spilvas produkti. No 1992. gada Spilvas sortimentā ir arī marinētie gurķu un tomāti. 1994. gadā sāka ražot Spilvas tomātu mērces un kečupu, 1996. gadā – džemu (ievārījumu), 1997. gadā – majonēzes un dresingus (salātu mērces). Katru gadu Spilvas produkcijas klāsts ir papildinājies un turpina paplašināties.

 

Kādi ēdieni un ēdienu piedevas ir Spilvas piedāvājumā?

Pašreiz Spilvas sortimentā ietilpst tādas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas kā tomātu mērces un kečupi, majonēzes, dresingi, konservēti dārzeņi, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, ievārījumi, deserti un sīrupi.

 

Kā tiek izstrādāta Spilvas jaunā produkcija, jaunas receptūras?

1. solis. Pēc tam, kad zīmola Spilva speciālisti ir veikuši tirgus izpēti, noskaidrojot tendences un cilvēku vēlmes, darbu sāk tehnologi. Jaunie produkti top, sākotnēji gatavojot paraugus uzņēmuma jaunu produktu laboratorijā.
2. solis. Nākamais solis ir laboratorijas paraugu degustācija jaunu produktu attīstības sapulcē. Ja sapulces dalībnieku vērtējums produktam ir pozitīvs, tiek veikta plašāka degustācija, kurā tiek izvērtēta produkta garša, smarža un ārējais izskats, kā arī produktam tiek piešķirtas atzīmes 5 baļļu sistēmā.
3. solis. Ja degustācijā produkta vērtējums ir labs, produkts tiek prezentēts direktoru sapulcē. Pēc atzinīga vērtējuma saņemšanas direktoru sapulcē tiek veikta produkta eksperimentālās jeb testa partijas ražošana.
4. solis. Eksperimentālās partijas produkts tiek dots cilvēkiem uz mājām, lai savāktu pēc iespējas vairāk un objektīvākas atsauksmes, kā arī paralēli notiek produkta kvalitātes rādītāju un derīguma termiņa  pārbaude.
5. solis. Ja saņemtās atsauksmes par produkta izvērtējumu mājas apstākļos ir pozitīvas, kā arī kvalitātes un derīguma termiņa testi ir labi, produkts tiek sagatavots nonākšanai veikala plauktā.

 

Vai Spilvas produkcija atbilst starptautiski noteiktiem kvalitātes standartiem?

Spilva ir saņēmusi arī Orkla Grupas sertifikātu, kas ir atbilstošs Orkla Pārtikas drošības standartam un veidots uz BRC (British Retail Consortium) pārtikas drošības standarta bāzes. Zīmols Spilva un uzņēmums Orkla Foods Latvija rūpējas arī par savu ietekmi uz apkārtējo vidi. Uzņēmumā funkcionē Orkla uzņēmumu vides, veselības un darba drošības standarts Orkla EHS (Environment, Health and Safety), kurā strikti ievērotas starptautisko standartu ISO 14001 (Standard for Environmental Management) un OHSAS 18001 (Standard for Occupational Health and Safety Management) prasības. Tāpat Spilvas produkcijas atbilstību augstākajiem kvalitātes standartiem nosaka darbs eksportam, kur ārvalstu uzņēmumu produkcijai ir noteikti īpaši augsti kvalitātes standarti.

 

Kā augļu un dārzeņu pārstrādē tiek panākta ilgākas uzglabāšanas iespēja?

Augļu, ogu un dārzeņu ilgāka uzglabāšana tiek panākta tieši tāpat, kā konservējot mājās – ar pasterizācijas un sterilizācijas procesu iedarbību. Dažiem produktiem, lai pasargātu tos no mikroorganismu iedarbības un pagarinātu to uzglabāšanas ilgumu, tiek pievienoti konservanti. Taču lielai daļa produktu netiek lietoti nekādi konservanti; uz šīs produkcijas ir speciāla norāde “Bez konservantiem”.

 

Kāpēc produktu sastāvā ir E vielas?

E vielu jeb pārtikas piedevu pievienošanai ir vairāki mērķi: saglabāt pārtikas produktu uzturvērtību; nodrošināt produktiem vajadzīgo sastāvu (it īpaši, ja ražo produktus patērētājiem ar īpašām prasībām, piemēram, cukura diabēts utt.); palielināt produktu uzglabāšanas ilgumu, stabilitāti, kā arī uzlabot garšas īpašības.

 

Kāda ir atšķirība starp konservantiem un koncentrātiem?

Konservanti ir pārtikas piedevas, kas pagarina produktu uzglabāšanas laiku, aizsargājot produktu no mikroorganismu izraisītas bojāšanās. Savukārt augļu sulu koncentrāts ir augļu sula, kurai samazināts tajā dabīgi esošais ūdens daudzums, parasti, to iztvaicējot. Gatavojot sulu, koncentrātam tiek pievienots tik daudz ūdens, cik iepriekš bija noņemts, tādā veidā iegūstot dabīgu sulu.

 

Vai ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā?

Jā, Spilvas produkciju vairumtirdzniecībā ir iespējams iegādāties, noslēdzot sadarbības līgumu ar Orkla Foods Latvija. Tāpat ir iespējams iegādāties Spilvas produkciju plašākajā sortimentā gan vairumtirdzniecības, gan mazumtirdzniecības  iepakojumos Spilvas veikaliņā – Zvaigžņu ielā 1, Spilvē, Babītes novadā.
Kontakti: e-pasta adrese – orklafoods@orkla.lv; tālruņa numurs – 67063000; faksa numurs 67063005.

 

Vai Spilvas produkcija tiek eksportēta?

Spilvas produkti tiek eksportēti uz dažādām valstīm kā rietumos, tā austrumos. Starp eksporta tirgiem – Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Somija, Ukraina un citas valstis. Daļā valstu šī produkcija ir pieejama ar zīmolu Spilva, citās – ar attiecīgajās valstīs pazīstamiem zīmoliem.

 

Kur tiek ražoti Spilvas produkti? 

Lielākajā daļā produktu kategoriju Spilvas produkcija tiek ražota Orkla Foods Latvija ražotnē Babītes novada Spilvē. Te top tomātu mērces, majonēzes, dresingi, mārrutki, sinepes, dārzeņu salāti, skābenes, pelēkie zirņi, ābolu biezeņi, sīrupi, saldās mērces un citi produkti. Daļa Spilvas produkcijas pēc īpaša pasūtījuma tiek gatavotas Orkla grupas ražotnēs vai citās Orkla īpaši sertificētās ražotnēs ārpus Latvijas.

 

Kam pieder zīmols Spilva?

Kopš 2004. gada zīmols Spilva ir daļa no Orkla grupas. 2015. gada decembrī tika pabeigta uzņēmumu Spilva un Gutta apvienošana vienā uzņēmumā – Orkla Foods Latvija. Savukārt 2019. gadā, stiprinot Orkla pozīcijas tirgū, ir uzsākta uzņēmumu Orkla Foods Latvija un Orkla Confectionery & Snacks Latvija apvienošana vienā organizācijā ar nosaukumu Orkla Latvija.

Orkla ir vadošais plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādātājs. Ziemeļvalstis un Baltijas reģions ir Orkla galvenie tirgi, kas veido aptuveni 80% no apgrozījuma uzņēmuma zīmolu patēriņu preču segmentā. Orkla grupai ir stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Centrāleiropā un Indijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. Orkla apgrozījums 2017. gadā bija 39,6 miljardi NOK (4 miljardi EUR), grupā strādā vairāk nekā 18 000 darbinieku.

 

Vai  Spilva piedalās labdarības projektos? 

Spilva un uzņēmums Orkla Foods Latvija piedalās atbalsta programmās un pasākumos, par prioritāti izvirzot projektus bērniem, izglītībai un veselībai. Ir sniegts atbalsts tādām organizācijām kā Latvijas Bērnu fonds, Latvijas Bērnu bāreņu fonds, Grobiņas daudzbērnu ģimeņu biedrība Dzērvītes, Ģimeņu biedrība Dzirkstelīte, Jelgavas pilsētas Lielo ģimeņu centrs Spiets u.c. Zīmols Spilva ir piedalījies skolu un augstskolu projektos, grāmatu ziedojumos Draudzīgā aicinājuma dienas ietvaros un citos nozīmīgos uz izglītību vērstos projektos.

Spilvas katalogs

Kontakti

Zvaigžņu iela 1, Spilve
Babītes pag., LV-2101

Tālr.: +371 67063000
Fax: +371 67063005

Tālr. pasūtījumiem:
+371 67063011; +371 67063015

Spilvas veikals: +371 29167952

Visi kontakti 
coloring.cool